نه به دار و نه به بار

وعده‌های شتابزده درباره معافیت مالیاتی صنعت چاپ

این روزها در گرماگرم بررسی بودجه در مجلس، برخی مسئولان صنفی برای دادن خبرهای خوش به خانواده چاپ در زمینه معافیت‌های مالیاتی، از یکدیگر سبقت می‌گیرند و گاه اخباری شتابزده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. تازه‌ترین خبر در این زمینه از قول احمد ابوالحسنی منتخب انتخابات هیأت مدیره چاپخانه‌داران بود مبنی بر این‌که «خدمات چاپ و خدمات زینک از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.» این خبر پرابهام که با شتاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، پرسش‌هایی را برانگیخت از جمله حسین احمدی پرسید« آیا منظور این است که ارزش افزوده فقط به سطح چاپ‌پذیر تعلق می‌گیرد و کل هزینه چاپ از مالیات ارزش افزوده معاف است؟ آیا خدمات زینک، منظور هزینه زینک یا کلیشه است؟»
غلامرضا شجاع که این خبر را در کانال مسئولین و تشکل‌های صنعت چاپ گذاشته بود، در پاسخ به این پرسش یادآور شد: «خبری «خانم دکتر آقاپور نماینده کمیسیون اقتصادی با من تماس گرفت و فرمودند لایحه‌ای که برای آخرین تغییرات در کمیسیون اقتصادی آمده بود، ایشان خواسته ما را مطرح کردند و با پیشنهاد ایشان در مورد معافیت زینک و مقوا صحبت شد، فقط موافقت با معافیت واردات زینک شد. البته با کمک دکتر حضرتی واردات زینک افست از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.»
شجاع در ادامه می‌گوید: «چند دقیقه قبل با دکتر حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی تماس گرفتم. ایشان هم تأیید کردند و حالا در صحن علنی به رأی گذاشته می‌شود.»
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این پیشنهاد در صحن علنی هم رأی بیاورد.
بر اساس این سخنان نمی‌توان از معافیت«خدمات چاپ و خدمات زینک» از مالیات بر ارزش افزوده سخن گفت.
در این میان سخن یکی دیگر از فعالان اطلاع‌رسانی در حوزه صنعت چاپ شنیدنی است: سعید کلاری در پستی تلگرامی خطاب به همکاران خود درباره این خبر می‌گوید: «در مورد مالیات ارزش افزوده کل صنعت چاپ معاف نشد، فقط در مورد چاپ کتاب و نشریات عنوان شده معاف هستند که از قبل هم بوده ولی اداره مالیات خود را مقید به اجرای درست قانون نمی‌داند.»

پرینتر سه بعدی ساخت ایران در دست صنعتگران ایرانی

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با اتکا به توان و دانش بومی به تولید چند مدل از پرینترهای سه‌بعدی دست پیدا کند.
پرویز ترابی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پیشرو فن آوران کار نو جم» درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: این مجموعه در ساخت پرینترهای سه بعدی به روش   DLP فعالیت می‌کند که در صنعت طلا و جواهرسازی، خودرو، دندان‌سازی و همچنین تولید زیره کفش کاربرد دارد.
وی ادامه داد: «دستگاه دلتا» یک پرینتر سه بعدی DLP  رومیزی است. سرعت بالا و کیفیت مناسب آن در کنار هزینه پایین و کاربری راحت این دستگاه باعث شده تا مناسب‌ترین دستگاه برای طراح‌ها و کارگاه‌های کوچک طلا سازی و همچنین لابراتوارهای دندان‌سازی باشد.
وی ادامه داد: دلتا قابلیت کنترل از راه دور (WIFI)  را دارد همچنین دارای یک کامپیوتر صنعتی با صفحه لمسی   است که می‌تواند به صورت آفلاین و به وسیله فلش مموری نیز اطلاعات را جا به جا کند.
به گفته ترابی،بی نیازی به حجم زیاد رزین برای پرینت و کارکرد با حداقل رزین در تانک ۲۰۰  گرم و همچنین امکان تعویض بسیار آسان و سریع مواد از مزایای این دستگاه است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پیشرو فن آوران کار نو جم» درباره «دستگاه بتا» نیز توضیح داد: دستگاه بتا یک دستگاه صنعتی تر در میان پرینترهای سه بعدی DLP  است که با ابعاد صفحه ساخت بزرگ، حجم بالای تولید نیازهای کارگاه‌های بزرگ صنعتی و طلا سازی را برآورده می کند.
وی به اختلاف قیمت تمام شده این محصول و نمونه مشابه ساخت شده توسط کشور آلمان اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت محصول این شرکت با کیفیت دستگاه آلمانی برابری می‌کند و قیمت آن نیز حدود یک چهارم محصول اروپایی است.
قبض جریمه کاغذی پر
قبض جریمه کاغذی از اسفندماه امسال به طور کامل در کشور حذف می شود. قبض جریمه کاغذی به طور کامل در کشور حذف و این کار به صورت هوشمند انجام خواهد شد
به گزارش صداوسیما، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این که سالانه میلیارد‌ها تومان صرف تهیه کاغذ جریمه می‌شود گفت: از اسفندماه امسال قبض جریمه کاغذی به طور کامل در کشور حذف و این کار به صورت هوشمند انجام خواهد شد.
سردار سیدکمال هادیانفر افزود: ۱۳هزار دست افزار در کشور توزیع شده که در اختیار ماموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و سطح شهر‌ها قرار داده می‌شود تا از اسفندماه امسال جریمه را روی این دستگاه‌ها ثبت کنند.
وی بیان داشت: همه اطلاعات از قبیل بیمه، مسروقه بودن، نمره منفی رانندگان قابلیت ثبت در حافظه دست افزار‌ها را خواهد داشت و از اسفند پلیس به صورت هوشمند جریمه خواهد کرد.
سردار هادیانفر ادامه داد: بیمه‌ها نیز سالانه حدود هزار و ۵۰۰میلیارد تومان هزینه کروکی‌های تقلبی را پرداخت می‌کنند که با هوشمندسازی پلیس، این هزینه‌ها نیز قطع خواهد یافت.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید