هدف ما استانداردسازی و ورود به بازار منطقه‌ است

علیرضا احمدی، مدیرعامل ترام چاپ اصفهان

علیرضا احمدی، مدیرعامل ترام چاپ اصفهان، در غرفه ترام پذیرای ماست.
همان‌طور که انتظار می‌رفت ترام یکی از بزرگترین و البته از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه را در سالن ۳۸ به خود اختصاص داده بود. چرا که قبل از آن خبر نصب بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین افست در این مجتمع بزرگ چاپ و بسته‌بندی، منتشر شده بود و خیلی‌ها منتظر اولین حضور این پدیده جدید بودند.
احمدی می‌گوید:«که این اولین تجربه حضور این چاپخانه در نمایشگاه است. او از مراجعه مشتریان و دیدار با آن‌ها بسیار خشنود به نظر می‌رسد، اما می‌گوید مشتری جدید خیلی کم داشتیم، البته طبیعی است نوع محصولات ما طوری نیست که مشتری گذری در نمایشگاه سراغمان بیاید.»
او در ادامه خبر می‌دهد که در حال تکمیل محصولات چاپخانه هستند تا سرویس‌های متنوعی را به مشتریان ارائه دهند. هدف بعدی ما، ارائه خدمات جدید است. مثلا چاپ برای بسته‌های جدیدتر(علاوه بر کاغذ و مقوا مثلاً طلق و متالایز).
احمدی تأکید می‌کند: «هیچ جعبه‌ای در بازار جهانی نیست که ترام توان تولید آن را نداشته باشد. حتی جعبه‌های لوکس عطر را با تکنیک‌های خاص تولید می‌شوند او با ماشین چاپ ما قابل اجرا هستند. «کارهایی با ۶ رنگ چاپ + پرایمر دو نوع ورنی UV»
او سپس به سفارش‌های پرتیراژ اشاره می‌کند که معمولاً قیمت، برای مشتری فاکتوری تعیین کننده است و از مزیت‌های چاپخانه ترام در این باره احساس اطمینان می‌کند، زیرا اتوماسیون ماشین چاپ نصب شده در این چاپخانه از امکانات و برتری‌های خاصی برخوردار است.
می‌پرسیم آیا مشتریان خواسته جدیدی داشتند؟ پاسخ می‌شنویم، که «بعضی از آن‌ها درخواست‌هایی دارند که توان انجام آن را داریم و تعدادی نیز به پیشنهاد ما به ارتقای کیفیت و عملیات تکمیلی ویژه متمایل می‌شوند. اغلب آن‌ها وقتی ببینند این پیشنهادها، ارزش افزوده‌ای به کارشان می‌بخشد، با دل و جان می‌پذیرند.»
آن طور که احمدی می‌گوید، افق بازاریابی ترام به مشتریان داخلی خلاصه نمی‌شود و گوشه چشمی به خارج و کشورهای منطقه، به‌ویژه عراق دارند. اما بلافاصله گلایه می‌کند: «در نمایشگاه ما مشتری خارجی جدی ندیدیم و از این نظر نمایشگاه دستاوردی برای ما نداشت. اما برنامه‌هایی برای حضور در بازارهای خارجی داریم.»
با توجه به اعلام طرح‌های توسعه ترام، از احمدی می‌خواهم اشاره‌وار دستگاه‌های جدید را که قرار است نصب شوند، نام ببرد و می‌شنویم:
«چند دستگاه ماشین چاپ افست، جعبه‌چسبانی، دایکات و پلیت‌استر به زودی در ترام نصب می‌شوند.»
پرسشی را که به ذهن خیلی‌ها می‌رسد، با او مطرح می‌کنیم، ایا در این شرایط اقتصادی، چنین سرمایه‌گذاری‌هایی توجیه دارد؟ پاسخ او شاید برای خیلی‌ها جالب باشد: «امید ما به آینده است. اگر بخواهید درآمد این سرمایه‌گذاری سنگین را با سود بانکی مقایسه کنید، توجیه ندارد. ولی ما با هدف بازار خارجی و منطقه‌ای کار می‌کنیم و بازاریابی خارجی را تقویت می‌کنیم. به این منظور استانداردسازی در چاپخانه معمول می‌شود، چیزی که به گمان من کلید نجات صنعت چاپ کشور است.
ما الان در عراق کارهایی چاپ شده برای محصولات تولیدی عراق می‌بینیم که در عمان یا کویت چاپ شده‌اند و کیفیت آن‌ها از چاپ‌‌های ایران بالاتر است. چرا باید این طور باشد؟ استانداردسازی خیلی اهمیت دارد و ما با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استانداردسازی چاپ، امیدواریم مهم قابل توجهی از بازار کارهای چاپی منطقه را کسب کنیم.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید