پیشرفته‌ترین سیستم مدیریت رنگ در مجتمع چاپ هودیس پارس

سرعت پیشرفت تکنولوژی در جهان و چالش‌های سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری، از طرفی و تحریم‌های تحمیل شده و در نهایت چالش‌ انسانی از طرف دیگر، همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیران صنایع چاپ در ایران بوده‌است.
در سایه پیشرفت‌های فناوری چاپ و همسوشدن با جوامع مدرن و امید به رفع تحریم‌ها و حضور در بازارهای رقابتی، صاحبان صنایع را بر آن داشت که در عرصه چاپ بسته‌بندی محصولات خود، گامی به پیش بردارند و با دانش روز و مطابق با استانداردهای جهانی حرکت کنند.
در این راستا به واقع می‌توان گفت یکی از پیشروترین مجتمع‌های چاپ در ایران، مجتمع چاپ هودیس پارس است که براساس بررسی‌های به‌عمل آورده از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ ، از آغاز سال ۱۳۹۰ با تدوین روش‌های اجرائی براساس۲/۱۲۶۴۷:ISO و دریافت ایزوهای مختلف و تهیه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای معتبر جهانی (شامل دستگاه‌های اسپکتروفتومتر ، دنسیتومتر و اسپکتروپلیت)، توانست یکی از مهم‌ترین گام‌های خود را جهت به دست آوردن رنگ مطلوب و مورد تائید مشتری، مطابق با استانداردهای درخواستی و تعریف شده بردارد که این اقدامات مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.
یکی دیگر از دغدغه‌های مجتمع چاپ هودیس پارس تهیه و ثبت مستندات برای پروژه‌های چاپی خود در تمامی مراحل کاری هر سفارش بوده است که می‌توان به عنوان (کنترل حین فرآیند تولید) از آن نام برد. این امر با برنامه‌ریزی منظم و برپایه استانداردهای مطرح شده و طبق جداول Acceptable Quality Level محقق گردید و در نتیجه اعمال این استانداردها میزان نوسانات رنگ از ۷% به ۳% و ضایعات از ۵% به ۲ % کاهش یافته است.
در بخش مدیریت رنگ که زیرمجموعه مدیریت کیفیت هودیس پارس است، عوامل محیطی، مواد اولیه و ماشین‌آلات برای هر پروژه چاپی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. که در همین راستا و با توجه به بررسی‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تشکیل کلاس‌های آموزشی و استفاده از اساتید تحصیل‌کرده در این زمینه و گرفتن مشاوره از کمپانی‌های معتبر جهان در سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۰۰۰/۱۰۰ یورو موفق شد یکی از بزرگترین گام‌های خود را در تهیه و تجهیز معتبرترین نرم افزار و سخت‌افزارهای مدیریت رنگ
X-rite و Techkon بردارد و نیز در تکمیل فرآیند و کنترل کیفیت چاپ موفق عمل کند.

مدیریت کیفیت مدیریت رنگ را هم بردارد
این موفقیت با نصب به روزترین دستگاه پروفر (نمونه‌گیری قبل از چاپ) و اضافه کردن ۳ دستگاه اسپکتروفتومتر و دنستیومتر و اسپکتروپلیت، نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت رنگ در کلیه واحد‌های مربوطه همراه شد. علاوه بر آن نصب و راه‌اندازی سیستم کنترل رنگ به صورت اتوماتیک بر روی ماشین ‌های چاپ و گزارش دهی دقیق براساس استانداردهای روز (شامل اندازه‌گیری میزان مرکب بر روی سطح چاپ شونده، تشخیص نقاط La*b و کنترل میزان نوسانات رنگی براساس E∆) موجب استاندارد سازی و ساخت پروفایل‌های جدید شده است.
حال با توجه به موارد مطرح شده می‌توان گفت مجتمع چاپ هودیس پارس با دارا بودن واحدهای کلیدی ( طراحی / پیش از چاپ / مهندسی تولید / مدیریت کنترل و تضمین کیفیت ) توانسته است تمامی فایل‌های ورودی به مجتمع را قبل از تولید، استانداردسازی کند و این اطمینان را به تمام مشتریان خود بدهد که سفارشات آنها طبق استاندارد چاپ و تولید خواهد شد. همچنین با کنترل حین فرآیند تولید در تمامی ایستگاه‌های کاری، ضایعات را به حداقل می‌رساند.
بدین‌ترتیب، هودیس پارس موفق شده است خود را به یکی از پیشروترین مجتمع‌های چاپ – سازمان یافته و هماهنگ با استانداردهای روز جهان تبدیل کند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید