از فسپا ۲۰۱۹ چه خبر؟

ایده محوری تمام تکنولوژی‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه فسپا در مونیخ شدنی بودن (possibility) آنها بود.
رئیس شرکت رولند دی چی (Roland DG) گریگوری نیلسون در مورد تحولات صنعت فرمت عریض می‌گوید: مشتریان نهایی تجهیزات ما اکنون به نوعی به بلوغ رسیده‌اند و نیازهای آنان نیز متحول شده و تغییر کرده است. مشتریان امروزه با مشتریان سنتی تجهیزات کاملا متفاوتند.
در گذشته تولیدکنندگان و چاپکاران دنیای ساین (نشانه‌ها) و تبلیغات مشتریان ما بودند ولی امروز صاحبان برند از تجهیزات ما به طور مستقیم استفاده می‌کنند. مثلا ماشین‌آلات در دفاتر فنی و چاپکاران بیلبورد و پوستر پیدا می‌شد‏ در حالی که امروزه در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها هم مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.
از این منظر‏، فسپا نمایشگاه فوق‌العاده‌ای است. زیرا شرکت‌های گوناگون و متعدد راه‌حل‌های متنوع را زیر یک سقف ارایه می‌دهند.»


بلوغ و تحول مشتریان صنعت چاپ و فرمت عریض باعث شد تا سازندگان، تجهیزات پیشرفته متنوعی را در طول چهار روز نمایشگاه فسپا عرضه کنند.
صنعت چاپ پارچه و دکوراسیون حضور پررنگ‌تری از دیگر صنایع چاپ فرمت عریض داشت. معاون شرکت افی، کن هانولک می‌گوید: تقاضای زیادی برای چاپ تبلیغاتی روی پارچه (soft signage) وجود دارد. مردم از کیفیت این نوع تبلیغات لذت می‌برند و برندها برای بازاریابی به این نوع مدیا تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند. زیرا معتقدند تبلیغات پارچه‌ای کیفیت برند آن‌ها را نیز به نمایش می‌گذارد. اکنون در بیشتر فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها از تبلیغات پارچه‌ای، فراوان استفاده می‌شود و کاربردهای آنها افزایش یافته است. علت آن هم کیفیت و ایمنی آنهاست. از سوی دیگر تبلیغات پارچه‌ای، دوستدار محیط‌زیست است و ارزان‌تر از دیگر شیوه‌های چاپ و فرمت عریض ( مثل بک لیت است.»
در حالیکه نمایشگاه فسپا بخش ویژه‌ای به چاپ پارچه و دکور اختصاصی داده بود، در بخش‌های دیگر نمایشگاه، از جمله غرفه HP نیز تکنولوژی جدیدی برای چاپ پارچه در معرض دید عموم قرار گرفت. شرکت اچ پی برای اولین بار چاپگر تصعیدی Stitch S 1000 خود را به نمایش گذاشت.

سیمون اونیگتون مدیر کل راه‌حل‌های گرافیک اچ پی گفت: «با اینکه ما دیرتر از بقیه وارد عرصه چاپ پارچه شدیم، ولی استقبال از دستگاه جدید ما خیلی خوب بود. در کنفرانس خبری ما جای سوزن‌انداختن نبود. ما تمام دستگاه‌های Stitch را که قرار بود در سه‌ماهه سوم وارد بازار بکنیم، از قبل پیش فروش کرده و در حال حاضر برای سه‌ماهه چهارم و سال ۲۰۲۰ سفارش قبول می‌کنیم. بنابراین فسپا بهترین مکان برای ارایه ماشین جدیدمان بود. مردم فقط برای دیدن نمی‌آیند، بسیاری با قصد خرید به فسپا آمده بودند.»
یکی از موضوعات داغ فسپا توسعه پایدار و معرفی مواد مصرفی و مواد محیط‌زیست بود که همه سازندگان و همه بازدیدکنندگان به آن توجه ویژه‌ای داشتند. بسیاری از نوآوری‌های ارایه شده در ماشین‌آلات جدید از جمله پارچه Speady pro از شرکت Krea با قابلیت بازیافت، همچنین چاپگر تخت جدید میماکی به نام JfX200-2513 EX که با تمرکز روی صرفه‌جویی در مواد مصرفی و بهینه‌سازی فرایند چاپ ارایه شده بود، اهمیت توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست را به نمایش گذاشتند.
«دانا دریون» مدیر بازاریابی شرکت میماکی گفت: «توسعه پایدار از اهداف میماکی در کل جهان است. چاپ دیجیتال از بسیاری جهات از فرایندهای سنتی چاپ بهتر است. در سال‌های آینده، تمرکز ما روی این موضوع بیشتر خواهد بود. توسعه پایدار سر لوحه روش کاری ما خواهد بود. ما بودجه ویژه‌ای برای این پروژه‌های مربوط به توسعه پایدار اختصاصی داده‌ایم زیرا اعتقاد داریم این موضوع اهمیت فراوانی دارد.
میماکی معتقد است توسعه پایدار و کارایی، لازم و ملزوم یکدیگرند. به همین خاطر علاوه بر میماکی، سازندگان دیگری نیز سیستم‌های گردش کار پیشرفته و اتوماسیون بسیار کارآمد را به عنوان عاملی که می‌تواند مراکز چاپی را به مشتریانشان پیوند دهد، ارایه دادند.
شرکت ادوبی ویرایش بتا پلاگ این جدید فتوشاپ برای چاپ پارچه را در فسپا ارایه کرد. این پلاگ این ویرایش و پردازش الگوها و رنگ‌ها را برای چاپ پارچه بهتر و روان‌تر انجام می‌دهد.
در عین حال شرکت Onyx Graphic سیستم گردش کار Onyx 19 را همراه با ریپ که باعث افزایش کارایی، سرعت و مدیریت رنگ برای چاپ پارچه می‌شود، در نمایشگاه فسپاعرضه کرد. جاناتان را جرز، مدیر بازاریابی اونیکس می‌گوید: «فسپا صدای صنعت چاپ فرمت عریض و ویترینی است از آنچه قرار است به بازار عرضه شود. فسپا نه تنها چاپخانه‌داران بلکه افرادی را که کارشان تنها خرید و فروش است، به خود جذب می‌کند. از سوی دیگر نوآوری فراوانی در فسپا به چشم می‌خورد. برای ما فسپا بهترین مکان برای نمایش قابلیت‌های نرم‌افزار خودمان است.
در حالیکه فسپا دماسنج سودمندی برای اندازه‌گیری درجه حرارت صنعت چاپ فرمت عریض است، این نمایشگاه به نحوی آینده این صنعت را نیز شکل می‌دهد. بیش از ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه ۲۰۱۶ بازدید کردند.


و ونز دریکس، مدیر بازاریابی کانن در مورد فسپا می‌گوید:
فسپا بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگاه برای صنعت چاپ فرمت عریض است. کانن در بسیاری از بخش‌های این بازار فعال است. و فسپا به ما این امکان را می‌دهد تا به مشتریانمان خوشامد گفته و همکاران تجاری جدید پیدا کنیم. همکارانی که باعث توسعه و پیشرفت کانن می‌شوند. ما از صحبت‌هایی که با بازدیدکنندگان کرده و اطلاعاتی که به‌دست می‌آوریم برای ارایه نوآوری و ایده‌های جدید به بازار استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال ما تصمیم گرفتیم سیستم خشک کن (Curing) جدید برای مدیای گلاسه و مات جدید خودمان را که Colorado نام دارد، در فسپا به نمایش گذاشته و باز خورد آن را مورد تحلیل قرار دهیم. ما از فسپا برای اطمینان یافتن از مسیری که طی می‌کنیم، استفاده می‌بریم و از تجارب به‌دست آمده در طول نمایشگاه برای ارایه نوآوری‌های آینده و الویت‌بندی در ارایه تکنولوژی‌های جدید بهره می‌بریم.
بی‌صبرانه در انتظار برگزاری فسپا ۲۰۲۰ در مادرید هستیم. جایی‌که می‌توانیم به گفت‌وگوهای سودمند با مشتریانمان ادامه دهیم.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید