نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دُبی با حضور قدرتمند شرکت‌های محلی
۲۰۲۴ Gulf Print& Pack


نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی Gulf Print& Pack 2024 با حضور جمعی از ارائه‌دهندگان خدمات چاپی در کشورهای خلیج‌فارس و برخی از سازندگان عمده تجهیزات چاپ و بسته‌بندی از ۹ تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاهی دُبی برگزار شد.
بیش از ۲۵۰ غرفه‌گذار جدیدترین ماشین‌آلات، مواد و نرم‌افزار را برای بازدیدکنندگان از سراسر منطقه از جمله ایران به نمایش گذاشتند.
نیر انصاری؛ مدیر بازاریابی شعبه خاورمیانه‌ای شرکت کونیکا مینولنا می‌گوید: «این نمایشگاه برای ما بسیار پُربار بود و ما میزبان مشتریان بالقوه از سراسر کشورهای خلیج بودیم. در طول نمایشگاه قابلیت‌ ماشین‌آلات خودمان را به ویژه برای جلوه‌های ویژه چاپی دیجیتال به نمایش گذاشتیم. ما موفق شدیم ۵ ماشین و ۲ یونیت
۳۶۰۰ AccurioShine در طول نمایشگاه بفروشیم.»
مارتین تیلبرگ؛ مدیر بازاریابی جهانی شرکت نیلپیتر می‌گوید: «این اولین‌بار است که نیلپیتر در نمایشگاه گلف‌پرینت شرکت کرده است و یک ماشین رول کم‌عرض از مجموعه FA به نمایش می‌گذارد. تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه راضی‌کننده بود. در حال حاضر دیجیتال‌سازی، اتوماسیون و راه‌حل‌های پایدار روندهای اصلی صنعت چاپ و بسته‌بندی هستند و مشتریان نیز به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که این ویژگی‌ها را داشته باشد.»
رانش باجاج؛ مدیر شرکت Vinsak گفت: « کیفیت بازدیدکنندگان نمایشگاه گلف پرینت بسیار بالا بود. ما در طول نمایشگاه، یازده ماشین چاپ لیبل و تجهیزات تکمیلی و جلوه‌های ویژه چاپی فروختیم. ما از مناطق مختلف خاورمیانه سفارش دریافت کردیم.
الیف سرونیک؛ معاون بازاریابی شرکت Frimpeks گفت: «نمایشگاه گلف‌پرینت موقعیت بسیارخوبی برای شرکت ما بود تا راه‌حل‌ها و تولیدات خودمان را برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه کنیم.»
بری کلینگری؛ مدیر نمایشگاه گلف‌پرینت ۲۰۲۴ از واکنش بسیار خوب صنعت چاپ و بسته‌بندی به این نمایشگاه بسیار خوشحال و هیجان‌زده بود. او می‌گوید: «گلف پرینت ۲۰۲۴ موقیعیت بسیارخوبی بود با بازدیدکنندگان از سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا بازدید کنیم. قراردادهای تجاری فراوانی در طول نمایشگاه به‌ویژه در حوزه چاپ دیجیتال امضا شد.»

جدیدترین فناوری های چاپ
در نمایشگاه امسال آخرین تحولات و فناوری‌های چاپ و بسته‌بندی برای صنایع مختلف از جمله لیبل، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و چاپ تجاری به نمایش در آمد. در این جا برخی از شرکت‌ها و تجهیزاتی را که به نمایش در آمدند معرفی می کنیم.
شرکت بین‌المللی اَفرا (Afra Internation): این شرکت که نماینده سازنده برزیلی Etirama است، ماشین فلکسو رول کم عرض Etirama SPS3 را که برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد به نمایشگاه آورد.
این ماشین که مجهز به موتورهای خودتنظیم (Servodrive) است با رول به عرض ۳۵۰ میلی‌متر کار کرده و تا ۱۰ رنگ پیکربندی می‌شود. این ماشین دارای انواع آپشن‌های تکمیلی مثل طلای سرد و گرم، لامینیت، ورق‌کن و سیستم برگردان رول برای چاپ شیت رول است. سرعت این ماشین ۱۵۰ متر در دقیقه است.
شرکت نیلپیتر (Nilpeter): شرکت نیلپیتر ماشین فلکسو FA خود را به نمایش گذاشت. این ماشین به موتورهای خودتنظیم مجهز و از اتوماسیون بالا برخوردار است. ماشین کاملا مدولار است و انواع آپشن‌های تکمیلی برای آن موجود است.
شرکت اونیکس (Onyx): شرکت اونیکس ماشین فلکسو Onyx Go را به نمایش گداشت. این ماشین سیلندر مرکزی با دو پیکربندی ۸ و ۱۰ رنگ عرضه می‌شود. بیشترین عرض چاپ ماشین ۱۳۲۰ میلی‌متر و اندازه تکرار آن ۷۲۰ میلی‌متر است. سرعت دستگاه ۴۰ متر در دقیقه است و رجیستر آن تمام اتوماتیک است.
شرکت کونیکا مینولتا (Konica Minolta): شرکت کونیکا مینولتا ماشین چاپ دیجیتال Accuriolabel400 برای چاپ لیبل را به نمایشگاه ‌آورد. سرعت این ماشین حدود ۴۰ متر در دقیقه برای چاپ چهار رنگ و آپشن رنگ سفید نیز برای ماشین موجود است.
شرکت زایکن (Xeikon): شرکت زایکن ماشین چاپ رول دیجیتال Lion LX3000 را در نمایشگاه عرضه گرد. عرض رول آن ۳۳۰ میلی‌متر است و به صورت ۵ رنگ با استفاده از تونرهای انحصاری زایکن چاپ می‌کند. سرعت دستگاه ۳۰ متر در دقیقه است. از این ماشین برای چاپ لیبل‌های پشت چسبدار استفاده می‌شود.

شرکت اپسون (Epson): شرکت اپسون ماشین چاپ دیجیتال لیبل SurePress L-4739 AW را همراه با دو ماشین C6500 و C4000 برای چاپ لیبل از نوع درخواستی در نمایشگاه ارائه کرد.
ماشین SurePress L-4739 AW برای چاپ لیبل در تیراژ کم با مرکب‌های انحصاری اپسون به نام AQ4 به صورت چهار رنگ همراه با رنگ‌های اضافی سبز، نارنجی و سفید چاپ می‌کند.
چاپگرهای C6500 و C4000 نیز قابلیت اتصال به cloud را دارند و کارهای چاپی از سراسر جهان را می‌توان برای چاپگرها ارسال کرد.
شرکت هایدلبرگ (Heidelberg): شرکت هایدلبرگ ماشین چاپ دیجیتال Versafire خود را که می‌تواند روی بنر به طول ۱۲۶۰ میلی‌متر و همچنین کاغذ از ۴۰ تا ۴۷۰ گرمی به صورت پشت و رو چاپ کند به نمایشگاه آورد. این ماشین می‌تواند به صورت ۵ رنگ چاپ کند و به انوع تجهیزات تکمیلی نیز مجهز است.
شرکت ریکو (Ricoh): شرکت ریکو ماشین‌های چاپ دیجیتال Ricoh Pro C9500، Ricoh Pro C7500 و سیستم رنگ Auto Color Adjuster خود را عرضه کرد. برای کنترل و راه‌اندازی این ماشین‌ها می‌توان از تبلت یا موبایل نیز استفاده کرد.
شرکت کیوسرا (GCG Kyocera): شرکت کیوسرا ماشین Taskalfa Pro 15000C را که یک ماشین ورقی جوهرافشان است در نمایشگاه عرضه کرد. سرعت این ماشین ۱۵۰ ورق در دقیقه است و در ساعت می‌تواند ۹۰۰۰ ورق A4 چاپ کند. سینی تغذیه این ماشین گنجایش ۱۴۹۵۰ ورق دارد.
در نمایشگاه گلف پرینت شرکت‌های چینی نیز حضور پررنگی داشتند. یکی از این شرکت‌ها Guangdong New Era Packaging Materials نام دارد که انواع چسب‌های BOPP برای بسته‌بندی جعبه‌ها و کارتن و چسب‌های دیگر برای مصارف مختلف عرضه می‌کند.
شرکت بازرگانی Asia Pacific Paper Board Trading مجموعه متنوعی از کاغذ و مقوا برای چاپ افست عرضه می‌کند. شرکت Cooluv Technology نیز سیستم خشک UV LED خود را برای چاپ رول و UltraCure برای چاپ ورقی به نمایشگاه آورده بود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید