چه خبر از بازیگران بازار جهانی چاپ؟

0
2097

 

گروه ترجمه

اگر می‌خواستیم از خبرهای مهم مربوط به همه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ماشین‌آلات و مواد مصرفی چاپ بگوییم، باید یکسره در باره بالا رفتن قیمت‌های جهانی بسیاری از محصولات به خاطر گران شدن مواد اولیه بنویسیم، چون همه مواد سلولزی، فلزی و حتی پلاستیکی کم و بیش گران شده‌اند. اما از آنجا که ما پیوسته تنمان از اخبار گرانی به لرزه می‌افتد، در اینجا فقط به گرانی مرکب و کاغذ اشاره کرده، در ادامه چند خبر نسبتا امیدبخش آورده‌ایم.

افزایش بی رویه قیمت مرکب و چشم انداز آینده

گروه صنشعتی فلینت گروپ، تامین کننده و تولید کننده تجهیزات و مواد مصرفی چاپ، بسته‌بندی و لیبل و انواع مرکب چاپ رول و ورقی، در ماه‌های اخیر مانند هر کمپانی دیگری با افزایش قیمت شدید مواد اولیه خام در زنجیره تامین روبه رو شده است. تونی لُرد، رئیس کمپانی فلینت گروپ می گوید: “سال ۲۰۲۱ به خاطر افزایش بی رویه ی قیمت مواد اولیه و دسترسی سخت به برخی از مواد ضروری، برای صنعت چاپ و بسته‌بندی، سال سخت و پرچالشی بوده است. افزایش شدید قیمت مواد خام مورد نیاز برای تولید مرکب، فعالین این صنعت را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است و به نظر می رسد که این مشکلات و چالش‌ها کماکان ادامه دارد.
فلینت گروپ در طی نیمه ی نخست سال ۲۰۲۱ از طریق شبکه‌های ارتباطی خود، برخی از مشکلاتی را که بازار مرکب در حال حاضر با آن رو به روست، با مشتریان خود در میان گذاشت و ابراز امیدواری کرد که در ادامه سال جاری، با کمتر شدن مشکلات، وضعیت بازار هم به ثبات نسبی خود دست پیدا کند. با این حال فلینت گروپ می گوید در حال حاضر با شرایط و قوانین سختی که در مسیرهای حمل و نقل، دسترسی سخت به مواد اولیه و نیروی کار وجود دارد، بهبودی در شرایط کنونی دیده نمی شود و به نظر می آید که قیمت‌ها همچنان به روند صعودی خود ادامه دهند.
بااین حال رئیس شرکت فلینت گروپ به مشتریان خود اطمینان داد که در کنار تیم تخصصی خود تمام سعی خود را می کند که محصولات این کمپانی را همچنان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به بازار عرضه کند اما در عین حال هشدار داد که با ادامه دار شدن روند صعودی قیمت‌ها، این کمپانی نمی تواند از پس تمام نوسانات قیمت در بازار بربیاید.

کاغذهای سری HiTec میتسوبیشی ۲۰ درصد گران می‌شوند

افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه باعث شده که شرکت کاغذ میتسوبیشی (Mitsubishi Paper) هم برخی از محصولات خود را گران تر کند. کمپانی میتسوبیشی تصمیم گرفته که قیمت تمام محصولات زیرمجموعه کاغذهای سری HiTec خود از جمله کاغذهای ترمواسکریپت، جت اسکریپت، گیروفورم، سوپرکوت و بارکوت را ۲۰ درصد گران کند. این افزایش قیمت از یکم سپتامبر ۲۰۲۱ اعمال می شود. تیم پاسخگویی به مشتریان این شرکت در پاسخ به مشتریان خود گفته است که برای این که بتواند محصولات خود را همچنان با کیفیت معتبر و شناخته شده میتسوبیشی عرضه کند، هیچ چاره دیگری غیر از افزایش قیمت محصولات خود نداشته است.

نمایشگاه بین المللی پرینت اکسپو امسال برگزار می شود

فسپا، فدراسیون انجمن‌های صنفی و برگزارکننده نمایشگاه‌ها و همایش‌های صنعت چاپ دیجیتال، اعلام کرده که نمایشگاه جهانی پرینت اکسپو در سال ۲۰۲۲ به برلین بازمی گردد. زمان برگزاری رویداد، از دوشنبه ۳۱ می تا جمعه ۳ ژوئن اعلام شده است.
این رویداد که در نمایشگاه موفقیت آمیز سال ۲۰۱۸ برلین، با استقبال گسترده از سوی بازیدکنندگان و شرکت کنندگان رو به رو شد، حالا برای سومین بار در شهر برلین برگزار می شود. نمایشگاه پرینت اکسپو هشت سالن دارد و در زمینه‌های مختلف چاپ از جمله دیجیتال، اسکرین و چاپ پارچه شرکت کننده می پذیرد.
نیل فنتون، مدیر عامل فسپا می گوید: ” بعد از رویداد موفقیت آمیز سال ۲۰۱۸ در برلین که رکورد بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشتیم، تصمیم گرفتیم که رویداد سال ۲۰۲۲ را هم باردیگر در شهر برلین برگزار کنیم. این شهر به خاطر تجهیزات حمل و نقل خوب و راه‌های ارتباطی سهل الوصولی که با اکثر شهرهای مهم اروپایی دارد، در حال حاضر بهترین نقطه برای برگزاری نمایشگاه به شمار می رود. نمایشگاه فسپا ۲۰۲۲ سعی می کند مانند سال‌های پیش به عنوان پلتفرمی برای گردهمایی فعالین صنعت چاپ درحوزه‌های مختلف و تبادل دانش، پیشرفت‌ها و چشم اندازهای آینده عمل کند و از همین حالا به همه ی شرکت کنندگانش، از جمله آنهایی که به دلایل موانع رفت و آمدی که در سال ۲۰۲۱ با آن مواجه بودیم نتوانستند در نمایشگاه شرکت کنند، خوش آمد می گوید. ”

ارزش بازار بسته‌بندی فویل آلمینیوم تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰.۹۴ میلیارد دلار می رسد.

نتیجه ی یک مطالعه در مرکز تحقیقات بازار پولاریس نشان می دهد که ارزش بازار بسته‌بندی فویل تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰.۹۴ میلیون دلار می رسد. این گزارش که با نام “بازار بسته‌بندی فویل آلمینیوم، چشم انداز آینده، پیش بینی‌ها و آنالیز بازار” منتشر شده، نشان می دهد که تقاضای مشتریان برای بسته‌بندی‌هایی که راحت باز می شود، هرروز در حال افزایش است و هیچ چیز بهتر از فویل‌های آلمینیومی که در حین حفاظت از محصول در برابر آلودگی و آسیب‌های محیطی، بدون دردسر هم باز می شوند، نمی تواند این خواسته مشتری را برآورده کند. افزایش استفاده از این نوع بسته‌بندی در خرده فروشی‌های آنلاین و اغذیه فروشی‌هایی که غذای سریع و آماده برای مشتریان خود فراهم می کنند هم از دیگر عواملی ست که رشد این صنعت در سال‌های آینده را تضمین می کند.
بسته‌بندی‌های آلومینیومی مخصوصا در سال‌های اخیر به راهی برای شناسایی و آگاهی از برند تبدیل شده است. بسیاری از برندها حالا برای سفارشی سازی و متمایز کردن محصولات خود از فرصت‌هایی که بسته‌بندی‌های آلمینیومی در اختیارشان قرار می دهد، استفاده می کنند. ویژگی‌های منحصر به فرد فویل آلمینیوم از جمله امنیت و بهداشت بالا، انعطاف و شکل پذیری بالا و ارزان بودن آن، این جنس بسته‌بندی را در بین برندها محبوب جای داده است. صنعت مواد غذایی و نوشیدنی‌ها بزرگترین بازار بسته‌بندی آلمینیومی را تشکیل می دهد. از فویل‌های انعطاف پذیر آلمینیومی برای پیچیدن غذاهای بیرون بر رستوران‌ها، میان وعده‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید