طراحی‌ به طعم شکلات و آبنبات

شب هالووین برای غربی‌های جایگاه ویژه‌ای دارد در این شب بچه‌ها و بزرگترها لباس‌های عجیب و غریب با الهام از شخصیت‌ها و موجودات ترسناک می‌پوشند و به میهمانی می‌روند. بچه‌ها نیز در محله سرزده، زنگ خانه‌ها را می‌زنند و از صاحب خانه شیرینی و شکلات می‌خواهند. این رسم کودکانه Treat & Trick نام دارد که چیزی است شبیه رسم قاشق‌زنی خودمان. تولید کنندگان شیرینی‌جات نیز به مناسب این شب که مصرف شیرینی و آب نبات به اوج خود می‌رسد سعی می‌کنند بسته‌بندی‌هایی با طرح‌های جدید و جذاب برای محصولات خود ارایه دهند.
در اینجا ۱۷ بسته‌بندی خلاق را که برای چنین شبی طراحی و ارایه کرده‌اند معرفی می‌کنیم.

۱- آب نبات‌های اسکوئیش (Squish Candies)

اسکوئیش نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدیدی است که آب‌نبات در اشکال و طرح‌های مختلف در آنجا به مشتریان چشمک می‌زنند. این شرکت آب‌نبات‌هایی با طعم‌های غیرمعمول و عجیب و غریب تولید می‌کند.
در طرح‌های شاد محصولات این شرکت از رنگ‌های زنده استفاده می‌شود.
بسته‌بندی طرح‌ها آمیزه‌ای از رنگ، شکل و الگوهای ویژه ابتکاری است که فویل کوبی طلایی به زیبایی در آن به کار رفته است.

 

۲- بسته‌بندی آب‌نبات‌های تامالیتوز (Tamalitor Packaging)

آب‌نبات‌های تامالیتوز که در مکزیک تولید می‌شوند درون کیسه‌های بسیار زیبایی که به آن‌ها Sugarox می‌گویند، ریخته می‌شود البته این آب‌نبات‌ها درون ظرف شیشه‌ای نیز ارایه می‌شود. هر بسته رنگ و طعم آب نبات درون خود را نیز به خوبی به نمایش می‌گذارد.

 

۳- تافی لوبون گارسون (Le Bon Garcon)

اولالا، این بسته‌بندی بدون اینکه مجبور باشیم سوار هواپیما شویم ما را به فرانسه می‌برد. لوبون گارسون شرکتی آمریکایی است در لس‌آنجلس که تولید کارامل‌های فرانسوی دست‌ساز تخصصی بسته‌ها توسط عادل کیم طراحی شد‌ه‌اند. طراحی بسته‌ها بسیار زیبا و  با مهارت بسیار زیاد ساخته شده است. تیم طراحی و تولید بسته‌بندی در لوبون گارسون در مورد طراحی این بسته می‌گوید ما زیباشناسی اواسط قرن را با تصاویر مدرن برای القا و انتقال حس فرانسوی با روحیه سرزنده و آرام سواحل کالیفرنیا در هم آمیخته‌ایم ما از کیسه‌های بزرگ که حس و حالی روستایی دارد و از فونت زیبایی که در بسته‌بندی به کار رفته لذت می‌بریم.

 

۴- آب نبات فرونا (Fruna Candy)
آب‌نبات هیچ‌گاه آنقدر شیرین به نظر نمی‌رسید. شرکت BramdLar بسته‌بندی جدیدی برای آب نبات‌های شرکت
فرونا (Fruna) که در بولیوی بسیار محبوب است، طراحی و ارایه کرده است. این بسته‌بندی بسیار شوخ و شنگ است و رگه‌هایی از پاپ آرت در آن نیز دیده می‌شود. این بسته‌بندی هم برای کودکان هم برای بزرگ‌ترها جذاب است. در بسته‌بندی فرونا رنگ زرد، و سفید رنگ‌های غالب هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند بسته‌ها در قفسه فروشگاه خودنمایی کنند. نام برند با فونت ضخیم و شادی نوشته شده و حرف U روی دم کشیده R بازیگوشی می‌کند. هر آب نبات با استفاده از طرح طلایی میوه‌ای که طعم از آن گرفته شده، به نمایش درآمده است. شکل طلایی، لبخند را نیز تداعی می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود تا گوناگونی آب نبات‌ها بهتر به نمایش درآیند و به مشتریان نیز گوشزد می‌کند که این آب نبات طعم‌های بسیار جدی دارند.

 

۵- شکلات‌های بو اند بون کونفیسری (BO & Bon Confiserie)
بواند بون کونفسیری یک بوتیک شکلات است. این شرکت توسط یک زوج فرانسوی در نیوجرسی بنا شده است.
این زوج شکلات، آب نبات، مارشملو، نوگات و شیرینی
جات دیگر را با کیفیت بالا ارایه می‌دهند. محصولات آن‌ها در دو مکان مختلف لیک وود در نیوجرسی و بروکلین در نیویورک، همچنین از طریق وب سایت به فروش می‌رسد.

 

۶- مشکلات گراند کرو (Grand Cru)
از زدن به شکلات همواره باعث می‌شود خاطرات دوران کودکی برای شما زنده شود. به همین خاطر شرکت شکلات سازی گراند کرو تصمیم گرفت برای برند شکلات استودیو خود، طرحی خاطره‌انگیز که گذشته‌ها را به یاد مصرف کننده بیاورد، انتخاب کند. استودیو پارامتریکو که مسئول طراحی بسته‌بندی این شکلات بود، همان طرحی را که گراندکرو در سر می‌پروراند، به آن‌ها ارایه کرد. استودیو پارامتریکو می‌گوید: «این شرکت به دنبال هویتی بود که کیفیت شکلات‌هایش را هر چه بیشتر به رخ مصرف‌کننده بکشد، به همین خاطر ما بسته را با رنگ‌های شاد و زنده و با جلوه‌های متالیک ـ که نوستالژی و رویای خوردن یک شکلات خوب را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد ـ طراحی و ارایه کردیم.

 

۷- شیرینی‌های بارون اند ویسک (Baron & Whisk)

جعبه‌های شیرینی بارون‌ اند ویسک که حس و حال نقاشی‌های پاستل را دارند و شخصیت‌های کارتونی را به نمایش می‌گذارند، توسط شرکت تینکینگ روم (Thinking Room) طراحی و ارایه شده‌اند. پسر بچه‌ای را تجسم کنید که روی تابی که از کوکی درست شده، تاب می‌خورد و یا کودکی که با کوکی‌های شکلاتی در هوا غوطه‌ور است. شیرینی فروشی بالون‌اند ویسک در جاکارتا، کوکی، کیک، چای و شراب با طعم‌های گوناگون می‌فروشد، افراد معمولاً این اقلام را برای هدیه دادن به کسانی که دوستشان دارند، می‌خرند. به همین خاطر بسته‌بندی این شیرینی‌ها، محبت، عاطفه و مهرورزی را تداعی می‌کند. تینکینگ روم برای برندسازی از دو ویژگی سبکی و هوا استفاده کرده است. نیز بالن و هم‌زن (Whisk) از این ویژگی‌ها برخوردارند. بالن دارای هوا است. در حالیکه ویسک (Whisk) با هم زدن که یک وسیله آشپزی است، هوا را دارد مخلوط می‌کند. ویژگی سبکی در کل طراحی بسته‌ها به خوبی دیده و حس می‌شود و شخصیت‌های نقاشی شده شیرینی، طعم‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند.

 

۸- پشمک‌های فلاسی (Flossy)
فلاسی را به شما معرفی می‌کنیم؛ دوستی کوچولو که موهایش از پشمک ساخته شده است. این آدم کوچولوی بامزه را می‌توانید روی ظرف استوانه‌ای شکل که حاوی پشمک فلاسی است، ببینید. پشمکی که در دهانتان آب
می‌شود. فونت‌های سفید روی ظرف که مثل رشته‌های درهم گره خورده‌ به نظر می‌رسند، بیانگر هزاران رشته شکری هستند که این پشمک را می‌سازد.

 

۹- شکلات‌های لالی ‌اند پاپس (LoLLi & POPs)
شکلات‌های لالی ‌اند پاپس، بسته‌بندی بسیار زیبایی دارند و هر جعبه شکلات‌ آن‌ها ۱۶ طعم مختلف دارد. مهمتر از همه اینکه شما می‌توانید جعبه‌ها
را سفارش دهید تا برایتان شخصی‌سازی کرده (Personalized) و با نام کسی که می‌خواهید شکلات را به او هدیه دهید، به شما تحویل دهند.

 

۱۰- لوکاس چوندروس (Loukas Chondros)
شرکت لوکاس چوندروس (Loukas Chondros) این بسته‌بندی ۸ بیتی را برای برند «اوسیرا»ی خود که نوعی
شیرینی محلی یونانی به نام لوکومی است، طراحی و ارایه کرده است. این شیرینی محلی به صورت مکعب مستطیل طراحی شده است، زیرا لوکومی نوعی دسر چهارگوش است. از سوی دیگر خانه‌های شهر کوچک هرموپولیس که به تولید این دسرها معروف‌اند، به صورت چهارگوش ساخته می‌شوند.
استفاده از فوت ایتالیک به این خاطر بوده که از این فونت در کتاب‌های قصه‌ فراوان استفاده شده و همچنین خاطرات زیبای یونانی را به یاد می‌آورد.
از طرح سوزن دوزی سنتی نیز کمک گرفته شده تا در مجموع، حسی نوستالژیک و خاطره‌انگیز به کل کار ببخشد.

۱۱- آب نبات‌های نعنایی گرنا پولکا گریکوکری (Grenna Polkagriskokeri)
ین آب نبات‌های سوئدی با طعم نعنایی بسته‌بندی‌های شکیل و زیبایی دارند و در عین حال ساده هستند و نظم و ترتیب و حال هوای کشورهای اسکاندیناوی را به مصرف‌کننده منتقل می‌کنند.

 

۱۲- شارلوت اولسن (Charlotte Olsen)
این بسته‌بندی تبلیغاتی برای آب‌نبات‌های شارلوت اولسن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند. که علاوه بر یک آب نبات
خوشمزه، خنده را نیز بر لبان خریدار می‌نشانند. این طراحی، شوخ و شنگ،
جسورانه و رنگارنگ، توجه همه را به خود جلب کرده و به‌ویژه برای مراسم شب هالووین ایده‌آل است.

۱۳- آل سورتس (All Sorts)
شرکت طراحی Band Creative Agency طراحی جذابی برای پاستیل‌های All Sorts ساخت شرکت Cloetta ارایه
کرد. این بسته‌بندی شکل‌های منحصر به فرد و رنگ‌های
گوناگون پاستیل‌های شیرین را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این طراحی شاد، به راحتی مصرف کننده را قادر می‌سازد این بسته را در میان انبوه محصولات مشابه تشخیص دهد.

 

۱۴-دِکِر (Deker)

شکلات‌های زیبا، جذاب و خوشمزه با دکر با طرح‌های شیک خود، کیفیت را به رخ مصرف‌کننده می‌کشند این ویژگی از نقاط قوت بسته‌بندی آن‌ها است. از خطوط و رنگ به خوبی در ساخت این بسته‌بندی‌ها استفاده شده است.

 

۱۵- ردواینز (Red Vines)
پاستیل‌هایی که یار و همراه صمیمی شما هنگام تماشای فیلم در سینما هستند، اکنون با بسته‌بندی جدیدی که شرکت Wallace Church & Co. طراحی کرده است، ارایه می‌شود. بسته‌بندی پاستیل‌های رد واینز با بسته‌بندی جدید به خوبی قابل تشخیص هستند و در عین حال بسته‌بندی ساده‌ای دارند و برخلاف بسته‌بندی قدیمی که بسیار شلوغ بود، جذابتر به نظر می‌رسد. بسته‌بندی جدید، شادتر است. در این بسته‌بندی از فونت‌های قدیمی و خاطره‌انگیز استفاده شده و لبه‌های دور بسته‌بندی رنگی است از سوی دیگر ستاره‌ها. برگ‌ها به بسته‌بندی هویت می‌دهند. طعم هر پاستیل روی یک بنر نوشته شده است. بنر مثل پرچم کوچکی می‌ماند که سر و درِ یک کارناوال به اهتزاز درآمده است. از آنجائی‌که بنر قوس و انحنا دارد، به نوعی لبخند را نیز تداعی می‌کند و رنگ‌های دو سر بسته‌بندی‌ها با رنگ بنرها یکی هستند. فام رنگ‌ها آنقدر زنده و درخشان است که به نظر واقعی نمی‌رسند و ما احساس می‌کنیم که ردواینز پاستیلی بسیار خوشمزه و خاص است.

 

۱۶- شکلات‌های ویلیامز سونوما (Williams Sonoma)

شکلات ویلیامز سونوما که زادگاه آن کالیفرنیا است، ویژه افراد خوش خوراک و تا حدی پولدار است. این
شکلات‌ها معمولا در قوطی‌های فلزی که به زیبایی چاپ
و برجسته سازی شده و از طرح‌ها قدیمی برای تزئین آن استفاده شده است، ارایه می‌شوند.

 

 

۱۷- فورت نام و میسون (Fort Num & mason)
شرکت فورتنام و میسون انواع راحت الحلقوم، آب نبات و شکلات‌های دست‌ساز را به بازار عرضه می‌کند.
قیمت این محصولات گران است و بسته‌بندی آن نیز به تبع قیمت، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
روی جعبه معمولاً با نقاشی گل و گیاه تزئین شده و در ساخت بسته‌بندی از مقوای باکیفیت و تا حد امکان بازیافتی استفاده می‌شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید