برنامه‌ريزي براي معافيت گمرکي تجهيزات چاپخانه‌هاي خوزستان

تجهيزات چاپخانه

رييس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: در تلاش هستيم تا بتوانيم تجهيزات چاپخانه‌اي خوزستان را براي به روز شدن و تسهيل در روند صنعت چاپ از پرداخت عوارض گمرکي معاف کنيم.

به گزارش خبرگزاري ايرنا، اميد حاجتي در آيين نهمين جشنواره صنعت چاپ در خوزستان اظهار کرد: يکي از اقدامات چهارساله ابتدايي دولت تدبير و اميد امتيازي است که براي تردد خودروها اروندي در سطح خوزستان انجام شد که از اين ظرفيت مي‌توان براي صنعت چاپ نيز بهره برد. وي افزود: با توجه به ظرفيت قانوني خودروهاي اروندي مي‌توان تجهيزات چاپخانه‌ها را معاف از گمرک کرد و آن‌ها را قالب پيوستي از کارهاي فرهنگي در منطقه آزاد اروند در نظر گرفت. رئيس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اظهار کرد: آمادگي داريم در راستاي برنامه و بسته حمايتي از صنعت چاپ خوزستان که از سوي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان و چاپخانه تنظيم مي‌شود حرکت کنيم.

وي بيان کرد: سال گذشته براساس برنامه‌هاي دولت ۴۴۰ ميليارد تومان از محل منابع داخلي بانک‌ها، به فعاليت‌هاي صنعت و کشاورزي اختصاص داده شد که براساس مجموع عملکرد آنها ۳۰۰ ميليارد تومان هزينه شد و امسال نيز از طريق صندوق کارآفريني اميد و بانک ملي، تسهيلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد به فعلان اقتصادي ارايه شود که اولويت اول ما حمايت از واحد‌هاي توليدي با ۷۰ پيشرفت فيزيکي و صنايع فعالي است که به خاطر نداشتن سرمايه در گردش زير ظرفيت توليد مي‌کنند که مي‌توانيم بخشي از اين منابع را به صنعت چاپ سوق دهيم به شرطي که هدفگذاري داشته باشند و خروجي آن مشخص باشد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تاکيد کرد: صنعت چاپ در دنيا جايگاه ويژه‌اي در ميان صنايع مختلف دارد به طوري که فعاليت در اين صنعت اثر گذاري مستقيم در بحث اشتغال و اقتصاد دارد.

وي گفت: با توجه به اين که انواع توليدات فرهنگي در استان انجام مي‌شود اگر برنامه‌ريزي مناسبي صورت گيرد نه تنها بخش قابل توجهي از نياز استان بلکه مي‌توان پاسخگوي نيازهاي کشورهاي ديگر نيز باشيم.

حاجتي تصريح کرد: بازارهاي بکري مانند کشور عراق در همسايگي کشور ما قرار دارد که اگر برنامه‌ريزي مناسبي براي آن صورت گيرد مي‌توان صنعت چاپ را در آنجا نيز توسعه داد هر چند که خوزستان هنوز اندرخم يک کوچه است و ما در استان به دنبال اين هستيم که متقاضيان استاني به سمت ما بيايند که اين مساله به نظر من نيازمند حمايت مسئولان استاني است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با بيان اين که صنعت چاپ زير بناي توسعه است توضيح داد: صنعت چاپ موقعيت ممتازي در کشورهاي مختلف توسعه يافته دارد اما در کشور ما به علل مختلفي صنعت چاپ جا نيفتاه است هرچند هنوز چاپخانه‌داران با عشق سرمايه خود را در اين مسير هزينه مي‌کنند.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان اظهار کرد: در کشور ما چاپخانه‌داران هنوز از دستگاه‌هاي قديمي استفاده مي‌کنند و به سمت ديجيتالي شدن نرفته‌اند. وي بالا بودن عوارض گمرکي وارد کردن دستگاه‌هاي چاپ را يکي قديمي بودن دستگاه‌هاي چاپ دانست و اظهارکرد: دولت بايد حداقل عوارض گمرکي را براي وارد کردند دستگاه‎هاي چاپ در نظر بگيرد.

جوروند به ديگر مشکلات چاپخانه‌دارن خوزستان پرداخت و گفت : بخش زيادي از محصولات چاپي در خوزستان براي چاپ‌شدن به شهرهاي مثل قم و تهران مي‌رود که البته اين موضوع به خاطر ارزان بودن قيمت چاپ در آن جا و کيفيت کار است

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید