راز پایبندی مشتریان از زبان رئیس هیئت مدیره امیر چاپ

0
2067

چاپخانه‌ای در مشهد، بازاری به گستره
کشورهای همسایه و سراسر ایران

چاپخانه‌ای که سال ۱۳۶۳ به همت احمد امیر پایه‌گذاری و در صنعت چاپ گراور، فلکسو و تولید لفاف‌های چاپی بلندآوازه شد، اینک به همت فرزند جوانی که پرورده این چاپخانه است، به عنوان پیشروترین واحدهای چاپ فیلم و پاکت‌سازی در مشهد شناخته می‌شود و پذیرای سفارشات چاپ از افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان و نیز از تهران و تبریز و غرب ایران است.
ایمان امیر، رئیس هیأت مدیره امیر چاپ در چند جمله کوتاه مزایای این چاپخانه را برای مشتریان با ما در میان می‌نهد و از برنامه‌های خود برای ارتقای چاپ امیر به چاپخانه‌ای تخصصی در تراز جهانی می‌گوید.

راز تمایل مشتریان و ارسال سفارش از شهرهایی مثل تبریز و تهران به چاپ امیر در مشهد چیست؟
امیر چاپ در نوع خود، بهترین ماشین‌آلات چاپ را دارد و معمولاً بهترین موادمصرفی را هم به کار می‌گیرد و با تمهیداتی که به کار می‌برد، مناسب‌ترین قیمت تمام شده را به مشتری می‌دهد. اما این امکانات و ویژگی‌ها، کم و بیش در بعضی چاپخانه‌های دیگر هم دیده می‌شوند. به نظرم ویژگی اصلی امیر چاپ را باید در همراهی و همدلی با مشتری بدانیم؛ در ارائه مشاوره‌های تخصصی به مشتری به منظور رسیدن به بهترین راه‌حل‌ها که هم کیفیت کار او را تضمین می‌کند و هم هزینه‌هایش را پائین می‌آورد. سرعت عمل هم مزیت دیگر ماست.

لطفا این ویژگی‌ اصلی امیر چاپ را کمی بیشتر توضیح بدهید.
همراهی ما با مشتری از مرحله طراحی و بررسی فایل شروع می‌شود. بخش طراحی امیرچاپ با حضور طراحان کاربلد که چاپ گراور و فلکسو و سیلندرسازی و کلیشه‌سازی را به خوبی می‌شناسند اولین ایستگاهی است که موجب اعتمادآفرینی می‌شود. در اینجا اشکالات بعضی طرح‌ها برطرف می‌شود و در مواردی که نیاز باشد، بدون هزینه اضافی، عکاسی هنری و صنعتی و طراحی حرفه‌ای برای محصولات مشتری انجام می‌شود.
ما به این منظور، بانک عکس بسیار غنی و با کیفیتی نیز فراهم آورده‌ایم. اما مهمتر از طراحی، راه‌حل‌هایی است که به مشتری ارائه می‌دهیم تا با تعداد رنگ کمتر، به همان رنگ‌های مطلوب برسد. همچنین در انتخاب فیلم‌ها و چندلایه‌ها راه حل هایی را پیشنهاد می کنیم که به کاهش وزن کل کار منجر شود و همان کارایی موردنظر را تأمین کند.
مشتری، قدر این دل دادن به کار را می‌فهمد و ما را به عنوان شریک کاری خود می‌پذیرد. این اعتماد‌آفرینی موجب تداوم همکاری و توسعه بازار ما می‌شود.

کیفیت چاپ به ویژه بخش پیش از چاپ را، که در اختیار خودتان نیست، چگونه تضمین می‌کنید؟
ابتدا به همین بخش سیلندرسازی و کلیشه‌سازی می‌پردازم. به لطف آقای مهرشاد گلستانیان و «نقش مهر» خیلی سریع و با بهترین کیفیت سیلندرهایی را که سفارش می‌دهیم، می‌سازند و ارسال می‌کنند. می‌توانم بگویم سیلندر و کلیشه‌ای که برای ما ساخته می‌شود، در بالاترین حد کیفیت است.
ماشین روتوگراور ۱۰ رنگ اسکای روتو کره‌ای با عرض ۱۲۲ و دور سیلندر ۱۱۲ سانتی‌متر، همچنین ماشین چاپ فلکسو ۶ رنگ سیلندر مرکزی ویندمولر اند هولشر، در ردیف بهترین دستگاه‌های چاپ موجود در کشور هستند که به آپشن‌های ویژه نیز مجهز شده‌اند. (مثل دوربین مشاهده رول که هرگونه نوسان در کیفیت چاپ و مغایرت با نمونه تأیید شده را مشخص می‌کند) جالب است بدانید که هر رول چاپ شده دارای برچسب QR است که همه ویژگی‌ها و فرایندی را که آن کار طی کرده است، نشان می‌دهد و بازرسی و بازبینی هر رول چاپ شده را در هر زمان میسر می‌سازد.
اما هیچ دستگاه چاپ خوبی، بدون اپراتور و مدیریت خوب، نمی‌تواند محصول با کیفیت تولید کند. خوشبختانه ما ماشین‌چی‌ها و سرپرست بسیار خبره و آزموده‌ای داریم.
پیاده‌سازی استانداردهای ISO مرتبط با چاپ فلکسو و گراور نیز رعایت شیوه‌نامه‌ها را تضمین می‌کند.
در بخش‌های دیگر مثل لمینیت و دوخت و برش نیز بهترین ماشین‌آلات اروپایی و کره‌ای را در اختیار داریم:
دستگاه‌های لمینیت حلالی، لمینیت غیرحلالی و کلدسیل برای انواع سفارشات و عملیات به کار گرفته می‌شوند به برکت این امکانات پیشرفته، انواع پاکت‌های زیپی، کاست‌دار، وکیوم و غیره در امیرچاپ، تولید می‌شود.

درباره موادمصرفی چه ملاحظاتی دارید؟
با توجه به این که بخش عمده سفارشات امیر چاپ مربوط به محصولات غذایی است، ما حساسیت ویژه‌ای در انتخاب نوع مرکب و چسب داریم. استفاده از مواد غیرحلالی و اندازه‌گیری حلال در کار چاپ شده و رعایت زمان معین برای بی‌اثر شدن حلال در کارهای چاپی بسته‌بندی غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ما باید اطمینان داشته باشیم که امکان مهاجرت حلال از مرکب و چسب مصرفی در لفاف به محصول وجود نداشته باشد.
با توجه به این که بخش قابل توجهی از کارهای چاپی امیرچاپ به کشورهای همسایه صادر می‌شود و معمولاً آن‌‌ها ارزیابی دقیقی از این نظر صورت می‌دهند، کارهای چاپی ما باید آن آزمایش‌ها را پاس کند. بنابراین سلامت و ایمنی محصولات چاپی ما باید تضمین شده باشد. هر چند که تأمین مرکب و چسب‌های Food grade ، گاهی تا دو برابر مواد مشابه در بازار تفاوت قیمت دارند، ما خود را به این کار ملزم می‌دانیم.

حالا که صحبت از بازارهای صادراتی شد، باید بپرسیم آیا دراین کشورها (مثلاً ترکمنستان) که چاپخانه‌ها و بازرگانان ترکیه هم حضور دارند، شما توان رقابت دارید؟
بله، کاملاً. ما استانداردهای کارهای صادراتی را رعایت می کنیم. از نظر کیفیت چاپ هم واقعا چیزی کم نداریم. هزینه تمام شده ما در تولید لفاف به خاطر تولید فیلم‌ در ایران و برخورداری از پشتوانه پتروشیمی و نیز نیروی کار و انرژی و حمل و نقل ارزان تر، اگر به درستی مدیریت شود، می‌تواند پائین‌تر از محصولات ترکیه باشد.
تا حالا که شکر خدا، در بازارهای کشورهای همسایه، در برابر ترک‌ها موفق بوده‌ایم. امیر چاپ هر ماه حدود یکصد تن صادرات محصولات چاپی دارد.
لازم است یادآور شوم که امیرچاپ در زمینه تأمین فیلم، از حمایت آریا فیلم (بزرگترین کارخانه تولید فیلم‌های بسته‌بندی در شرق کشور) نیز برخوردار است. این کارخانه به مدیریت برادرم محمد امیر، نقش مهمی در تولید انواع فیلم های بسته بندی ایفا می‌کند. هم اکنون محصولات OPP آریا فیلم در بازار عرضه می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، امیدواریم بازار صادراتی ما باز هم گسترش پیدا کند.

از برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های توسعه امیرچاپ بگوئید.
زمین چاپخانه امیرچاپ حدود یک هکتار است و برای توسعه بخش‌های مختلف، طرح‌هایی در نظر داریم. البته رشد کمی چاپخانه تنها موردنظر ما نیست، بلکه طرح توسعه براساس استانداردهای معتبر اروپایی و ارائه محصولات چاپی با کیفیت اجرا خواهد شد. اولین اقدام ما، توسعه و تجهیز آزمایشگاه است که برای آزمایش موادمصرفی و نیر آزمایش‌های حین فرایند تولید به کار خواهد آمد. به این منظور تا امروز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
علاوه بر این در حال ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و پلتفرم‌های ارتباطی با مخاطبان برای آموزش چاپ و شناخت موادمصرفی هستیم که اولین نمونه‌های آن را به زودی در اینستاگرام امیرچاپ خواهید دید.

چشم‌انداز آینده: (Vision) امیرچاپ را چگونه ترسیم می‌کنید؟
با احترام به مدیران واحدهای پیشرو چاپ لفاف در تهران آذربایجان، اصفهان، مشهد و شهرهای دیگر که در کسب دانش فنی و پیاده‌سازی استانداردهای صنعتی تلاش بسیار کرده‌اند و با تواضع تمام اعلام می‌کنم که امیرچاپ را در افق آینده، یکی از پنج چاپخانه بزرگ و معتبر چاپ بسته‌بندی در کشور می‌بینیم. این چشم انداز به ما امید می‌بخشد و هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌های بخش تحقیق و توسعه R&D ما را جهت می‌دهد.
با توجه به تجربه‌ای که به همت پدرم در امیرچاپ انباشته شده و ابتکار و خلاقیت و نگاه علمی همکاران جوان و پرتلاش خود، رسیدن به چنین جایگاهی را دور از دسترس نمی‌بینم. ما برآنیم که در حرفه خود، ایران را سربلند کنیم.

نشانی: مشهد،بزرگراه آسیایی،بعد از سه راه فردوسی،کوچه کوی صنعت
کد پستی : ۹۳۵۷۱۷۴۳۴۳۷۶
تلفن: ۳۵۴۲۹۰۰۰(۰۵۱)
بازرگانی داخلی : ۹۸۹۳۳۵۴۲۹۰۰۰+
بازرگانی خارجی : ۹۸۹۱۵۶۰۰۷۰۰۳+
سایت: www.amirchap.com

 

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید